Biesse SOPHIA – tuotannon digiloikka

Sophia on Biessen digitaalinen järjestelmäalusta, joka sisältää tiedonkeruun ennakoivan huollon ja tuotannon raportoinnin tarpeisiin (Sophia IoT) sekä varaosaportaalin, joka sisältää myös laitedokumentaation (Sophia Parts).

S
Service
Huoltopalvelut
O
Optimization
Optimointi
P
Predictivity
Ennustettavuus
H
Human
Inhimillinen
I
Innovation
Kekseliäs
A
 Analysis
Analyyttinen

Sophia IoT
Sophia IoT perustuu tiedonkeruuseen antureilta ja ohjausjärjestelmästä. Näiden tietojen pohjalta voidaan ennakoida huoltotarpeita ja näin ollen minimoida tuotannon keskeytykset. Jos laite kuitenkin ennalta arvaamatta vikaantuu tuotannon aikana, voidaan Sophia IoT-järjestelmän kautta selvittää vika perinteistä vianhakua nopeammin. Käytössä on suojattu Internet-yhteys koneeseen ja sen tapahtumalokiin sekä mm. videokuvan välitysmahdollisuus teknisen tuen ja loppukäyttäjän välillä.

Sophia IoT järjestelmä sisältää myös raportointia ja tunnuslukujen keruuta konekohtaisesti. Näin saadaan tuotannon määrään ja laatuun liittyviä tietoja, joiden avulla tuotantoa voidaan tehostaa. Raporttitiedot tallentuvat pilvipalveluun ja ovat sieltä saatavilla monella päätelaitteella.

Sophia Parts
Koneen dokumentaatio on aina ajan tasalla ja saatavilla Sophia Parts-portaalista. Sieltä löytyy mm. huoltodokumentit sekä varaosakuvat niin uusista kuin jo aiemmin toimitetuista koneista.

Sophia Parts mahdollistaa myös varaosien tilauksen ja varastosaldojen tarkkailun. Varaosien tilaus onnistuu varaosakuvien avustuksella täsmällisesti. Sophia Partsin piiriin kuuluu kaikki Biessen koneet, joista dokumentaatio ja varaosakuvat ovat saatavilla eli Biessen jo elämää nähneetkin laitteet kuuluvat Sophia Partsin sisältöön. Sophia Parts on auki 24/7 ja myös sitä voidaan käyttää useilla eri päätelaitteilla.

Me Penopella uskomme, että järjestelmän avulla asiakas pääsee merkittävään käyttöasteen nostoon sekä ketterämpään ongelmanratkaisuun. Penope haluaa palvella jatkossa asiakkaita innovatiivisilla ja helppokäyttöisillä ratkaisuilla, joista asiakas saa merkittäviä hyötyjä liiketoiminnalleen.

Asiaan liittyviin kysymyksiin vastaa mielellään
Jesse Tähtinen, Huoltopäällikkö, jesse.tahtinen@penope.fi, 040 576 6338

 

 

 

 

Lue seuraava aiheeseen liittyvä uutinen: Ennakoivan huollon hyödyt